Kan man, så kan man: vi spiller med de evner og ejendele vi har – ikke andet. Hvis der er noget i reglerne, du ikke forstår, så kig i vores FAQ.

Kropspoint
Alle spillere uden rustning har 2 kropspoint. Bliver du ramt af et våben hvilket som helst sted på kroppen, mister du 1 kropspoint. Man dør ikke, når man kommer på 0 kropspoint, medmindre der efterfølgende bliver foretaget karakterdrab (se nedenfor). Kommer man på 0 kropspoint, skal man tilses af en maester, silent sister, septon eller lignende og rollespille sine sår.

Rustning
Arrangørerne vil vurdere, hvor mange kropspoint en spiller har, ud fra følgende retningslinier:

  • _dsc3434Med let rustning har du i alt 4 kropspoint. Let rustning dækker ca. 50% af din krop og er lavet af lette materialer (eksempelvis læder).
  • Med medium rustning har du i alt 6 kropspoint. Medium rustning dækker ca. 50% af din krop og er lavet af tunge materialer (eksempelvis ringbrynje).
  • Med tung rustning har du i alt 10 kropspoint. Tung rustning dækker hele din krop (inklusiv hjelm, ringhætte eller bevor) og er lavet af tunge materialer (eksempelvis pladerustning).

Rustninger kan variere meget, og ovenstående skal derfor blot tages som retningslinier. Er du i tvivl om, hvor mange kropspoint du vil få for din rustning, kan du eventuelt sende et billede til os på tronspillet@gmail.com.

Kamp
Kropspoint er kun relevante i kamp og skal derfor ikke tælles uden for kampsituationer. Dette sætter mere fokus på rollespil og gør det muligt eksempelvis at snitte halsen over på folk uden at skulle gøre det flere gange, alt efter kropspoint. Vores rustnings- og kropspointssystem er udelukkende lavet for at give en fælles basis at kæmpe ud fra med folk, man ikke kender, og derfor ikke kan gå fuldkontakt imod.

Vi opfordrer alle spillere til at fokusere på at lave fede kampe, der ser godt ud for publikum og er sjove for de kæmpende – hvis det vil give en federe scene at blive for såret til at kæmpe videre, selvom man har 5 kropspoint tilbage, så gør det endelig. Vi ser også gerne fuldkontaktskampe, men husk kun at gå ind i dem, hvis I kender hinanden på forhånd.

Nævekamp
Al nævekamp foregår som stagefights. Kig på din modstander og vurdér, om han eller hun kan tæve dig og rollespil situationen i overensstemmelse hermed.

Vi er voksne mennesker: pas på hinanden.

Gift_dsc3561
Der vil være gifte i spil til Tronspillet. Gift vil være repræsenteret med kunstige smagsstoffer i drikke. Smagstofferne kan ofte lugtes når de er puttet i en drik, men det er ofte spilødelæggende at lade sin rolle reagere på lugten – så undlad det! Til briefingen, før spilstart, vil vi underrette alle spillere om, hvilke smage, der gør hvad, og samtidig (i hemmelighed) uddele smagsstofferne til de karakterer, der har mulighed for at lave gift. Hvis du spiller en rolle, der kan lave gift, så tag kontakt til os på tronspillet@gmail.com og så finder vi ud af, hvilke gifte din karakter kan lave. Målet med vores regelsæt er at have det så let og strømlinet som muligt, derfor skal I ikke frygte for en masse I skal huske eller lange giftkort.

Karakterdrab
Karakterdrab kan ske fra første dag af scenariet. Vi forventer, at vores spillere er voksne nok til at håndtere karakterdrab, og ikke gør den slags uden grund. Et mord er ikke altid den mest interessante løsning på en konflikt. Hvis du vil dræbe en person, skal det være klart for personen der dræbes, at du har slået vedkommende helt ihjel. Er du i tvivl, om du er blevet slået ihjel, så spørg. Hvis man er blevet karakterdræbt, så er spillet ikke forbi: man går i mesterbunkeren og får en ny rolle (tag gerne selv ekstra kostumedele med). Man behøver ikke godkendelse for at lave karakterdrab. Man kan ikke foretage karakterdrab på sovende spillere.

Våbenkontrol
Der vil ske våbenkontrol inden spilstart. Alle våben, der skal bruges under scenariet, skal kontrolleres ved denne lejlighed. Ingen typer eller mærker af våben er udelukket som udgangspunkt, men alt skal gennemgå våbenkontrol.

Kostumekrav
Der forventes en høj standard af kostumer, der passer til Game of Thrones-universet. Vi ønsker dog ikke at begrænse jer, så I skal være velkomne til at søge inspiration i tøjstile og snit fra passende tidsperioder i vores egen verden. Da en af vores højeste prioriteter er at skabe en setting, du kan indleve dig i, handler kostumekravet mest af alt om, at du med dit tøj skal ligne din karakter – er du rig og fancy, skal du se sådan ud, og hvis du er den lusede tjener, forventer vi, du ser beskidt ud. Er du i tvivl, om dit kostume er godt nok, så tag et billede og send det til os. Hvis kostume ikke er din stærke side, så sørg for at få hjælp til din gruppes workshops.